Главная > Все новости > В прессе > У столичному виші відкрили ресурсний центр для студентів з інвалідністю

У столичному виші відкрили ресурсний центр для студентів з інвалідністю

На щастя, лишаються позаду ті часи, коли людина з інвалідністю не мала змоги навчатися та працювати. Паралельно із запровадженням інклюзії у середніх навчальних закладах виші також стають більш підготовленими у прийнятті на навчання студентів з особливими потребами. 


Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка сміливо можна назвати прикладом гарного ставлення до студентів з особливостями. Тут навчаються 29 таких студентів – переважно з ураженням опорно-рухового апарату (ДЦП), ураженнями зору та слуху. Оскільки Інститут стає все комфортнішим для навчання таких людей, цього року до нього вступило 10 студентів з інвалідністю, з яких одна дівчина – на візку. 


Наталія Клішевич, директор Інституту людини, розповідає, що в них працюють спеціальні фахівці, які допомагають студентам з інвалідністю психологічно адаптуватися до нової атмосфери.Педагогам пояснюють особливості таких студентів та як потрібно з ними працювати. Наприклад, якщо студент не чує, то йому потрібно інформацію надавати у візуальному вигляді – роздруківки та презентації. Якщо студент не бачить, то він може працювати на комп’ютерах з озвучкою. 


Київський університет імені Бориса Грінченка щороку проводить Благодійний бал у КМДА, під час якого збирає гроші для допомоги студентам з особливими потребами, як індивідуально так і для забезпечення Ресурсного центру. У 2018 році було зібрано 113 000,00 грн та облаштовано Ресурсний центр. 


— Ми не ставимо собі за мету реабілітацію чи лікування таких студентів. Це ресурсний, а не реабілітаційний центр. Він потрібен для кращого опанування матеріалу. Це набір певних ресурсів, які потрібні студентам, враховуючі їх особливості, – розповідає Наталія Клішевич. 


«Вечірка» побувала у Ресурсному центрі та побачила на власні очі комп’ютеризовані робочі місця, обладнані синтезаторами мови; портативний дисплей Брайля; портативний відеозбільшувач; принтер , який друкує шрифтом Брайля. Все це допомагає навчатися студентам з ураженням зору та незрячим. Також незрячі студенти на лекціях замість написання конспектів можуть користуватися диктофонами, які мають змогу отримати в Центрі. Ресурсний центр використовують не лише для допомоги студентам з особливостями, а й для практичного навчання студентів – логопедів, психологів та соціальних педагогів. Так, керівник Ресурсного центру підтримки студентів з інвалідністю Наталія Заєркова показує, як студентам пояснюють, як відчуває світ незряча дитина. Для цього вони одягають спеціальні окуляри, скло в яких закрите папером, і намагаються виконати завдання вчителя. Лише відчувши на собі, можеш зрозуміти іншого. 


Також у Ресурсному центрі є Інтерактивна проекція на підлогу. За такими займаються з дітьми в Новій Українській Школі (НУШ). Тому майбутні педагоги мають опанувати роботу і з нею. Як вона працює – у відео. 


Наталія Заєркова одягає звичайні «садові» рукавички та намагається в них зробити вправи, в яких задіяно дрібну моторику. Нелегко! Далі це повторюють студенти. Саме так їм пояснюють, наскільки складно виконувати такі завдання людям з ДЦП. 


Також за кошти міського бюджету тут було встановлено ліфт. А за гроші Університету облаштовано безбар’єрне середовище у корпусах, зокрема обладнані туалетні кімнати для студентів з особливими потребами. 


Можна сподіватись, що через декілька років усі українські навчальні заклади будуть облаштовані саме так і готові прийняти до своїх лав учнів та студентів з особливими потребами. 

Джерело

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *